شیـعه

وبلاگ شخصی حمید شیرانی

شیـعه

وبلاگ شخصی حمید شیرانی

درباره بلاگ
شیـعه

نبی اکرم (ص) : هر کس که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جهاهلیت مرده است .

شیعه آن چیزی نبود که به ما میگفتند بلکه شیعه ای که ما آن را شناختیم اندیشه ای ناب و برحق بود .

هدف داریم فرهنگ مکتب اهل بیت پیامبر ص و اندیشه ائمه اطهار رو تبلیغ و ترویج کنیم .

به امید ان روزی همه فرق اسلامی. مردممان , قوممان (قوم بلوچ) به ولایت امام زمان (عج) ایمان بیاورند و به امامت ائمه اطهار (ع) شهادت بدهند.

التماس دعا
حمید شیرانی 1391/10/03
بلوچستان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

پرسش:چرا با توجه به صدماتی که به حضرت زهرا سلام الله علیها وارد می شد حضرت علی علیه السلام سکوت کرده و دفاع نمی کردند؟ 
پاسخ: حضرت علی(ع) نه تنها در برابر این ستم ها صبر و سکوت پیشه کرد، بلکه در برابر گرفتن حق خود نسبت به جانشینی پیامبر(ص) نیز همین روش را در پیش گرفتند. برای آگاهی از دلایل سکوت علی(ع) لازم است از اوضاع سیاسی و اجتماعی آن زمان، درک درستی وجود داشته باشد. الف: در واپسین روزهای زندگی پیامبر اکرم(ص)، چند تن از سران قبایل عرب، ادعای پیغمبری کردند. پس از انتشار خبر رحلت آن حضرت(ص)، شمار آنان بیشتر شد. افزون بر آن، شمار زیادی از قبایل عرب به بهانه های گوناگون شورش کرده، از اطاعت دولت مدینه سرپیچیدند. کار چهار تن از پیامبران دروغین، بسیار بالا گرفت و مناطق زیادی چون یمن، یمامه، عمان، نجد و... را تصرف کردند. اسود عنسی در یمن، مسیلمه کذاب در یمامه، طلیحه اسدی در نجد و سجاح در قبیله بنی حنیفه به آنها پیوستند. کار این پیغمبران دروغین و قبایل شورشی آن اندازه بالا گرفت که سراسر جزیرة العرب آن روز، آشفته شد و از کنترل دولت مدینه خارج شد. و تنها مکه، طائف و مدینه به اسلام وفادار ماندند. خطر آن قدر جدی بود که حتی مدینه نیز در خطر بود و شب و روز، بر راه های ورودی و کوچه ها، پاسبانی می دادند تا غافلگیر نشوند. در چنین اوضاعی، پیامبر(ص)، از دنیا رفت و عده ای غاصبانه بر مسند خلافت نشستند.

ب: علاوه بر خطرات موجود از طرف پیامبران دروغین، مشکلات داخلی و خارجی دیگری نیز وجود داشت. روشن است که وقتی رهبر یک حرکت بزرگ تاریخی که بنیان های جامعه آن روز را زیر و رو کرده و اندیشه و نظامی نوین برقرار نموده، از میان می رود، بهترین شرایط برای حرکت های ارتجاعی و ضد تکاملی فراهم می آید. حال اگر در داخل امت و در بین سران آن نیز درگیری بوجود آید، روشن است که امور آن جامعه و امت هیچ گاه به سامان نخواهد رسید و چه بسا، نتایج همه حرکت های قبلی نیز از دست برود. در صدر اسلام نیز دقیقا همین شرایط پدید آمد. دشمنان خارجی حرکت عظیم اسلام، همانند روم و ایران آن زمان، از یک سو و مخالفان و عناصر ارتجاعی داخلی از سوی دیگر، منتظر فراهم آمدن شرایطی بودند تا نهال نو رسته اسلام را از بیخ بر کنند. اگر فرضا علی(ع) برای احقاق حق دست به شمشیر می برد، مسلما جنگ دامنه داری پدید می آمد که پایان آن چیزی جز از بین رفتن زحمات پیامبر(ص) نبود. ج: علاوه بر دو نکته مذکور که اقدام نظامی از سوی علی(ع) را غیر ممکن می سازد، باید توجه داشت که اقدام برای یک حرکت اجتماعی آن هم به صورت نظامی، نیازمند شرایط مختلف و آمادگی های کافی است و به دلایل مختلفی این زمینه پس از ارتحال پیامبر(ص) وجود نداشت. از سوی دیگر، شرایط محیط و افکار عمومی نیز آمادگی قبول نبردی داخلی در بین اصحاب پیامبر(ص) را نداشت. زیرا همگان انتظار داشتند که اصحاب بزرگ پیامبر(ص) پس از آن حضرت، همانند او عمل نمایند و محور وحدت جامعه باشند نه اینکه به نزاع و درگیری در بین خود اقدام کنند. در چنین شرایط حساسی حضرت علی(ع) از حق خود نسبت به جانشینی پیامبر(ص) گذشت و با سکوت خود، مهمترین گامها را در جهت جلوگیری از تشتت در میان جامعه اسلامی برداشت. سکوت علی(ع) در برابر جفاهایی که بر حضرت زهرا(س) وارد شد نیز در همین راستا بود. ذکر این نکته ضروری است که تصمیم گیری و اقدامات مردان خدا بر اساس اصول و وظیفه ای است که به عهده دارند. اگر مصالح شخصی آنان – و یا حتی مصالح فروتر جامعه اسلامی- با مصالح فراتر دینی و اسلامی در تعارض قرار گیرد، آنان به جهت حفظ دین و منافع جامعه اسلامی، از مناع شخصی خود –هر چند حقی چون حکومت یا اذیت و آزار همسر و دیگر عزیزانشان باشد- در می گذرند. سکوت امام علی(ع) در برابر ظلم هایی که به همسر گرامیش شد و یا صبر 25 ساله آن حضرت در برابر گرفتن حق الهی خود و حتی صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) همگی در جهت تحقق این اصول بود. آنان، پاسداران دین و مصالح عالی امت اسلامی هستند و مصالح خود را فدا می کنند تا دین و امت اسلامی، باقی بماند. 

[1] - ر.ک: تاریخ طبری، حوادث سال 11 هجری. [2]برای آگاهی از آشفتگی اوضاع جزیرة العرف به هنگام رحلت پیامبر(ص)، مراجعه به منابع ذیل مفید است: 1- تاریخ طبری، حوادث سال 11 هجری. 2- سیره ابن هشام، حوادث اواخر سال 10 و اوایل سال 11 هجری. 3- تاریخ یعقوبی، حوادث اواخر سال 10 و اوایل سال 11 هجری. 4- بحار الانوار، ج 38، ص 167. 5- شرحه شرحه، محمد محمدیان، کانون اندیشه جوان. چنانکه می خواهید علت این سکوت را از زبان خود حضرت علی(ع) بشنوید، مراجعه به خطبه 3 نهج البلاغه معروف به خطبه شقشقیه پیشنهاد می شود. و همچنین به نامه حضرت علی(ع ) به مردم مصر مراجعه نمایید(نهج البلاغه نامه62): "أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ بَعَثَ مُحَمَّداً ص نَذِیراً لِلْعَالَمِینَ وَ مُهَیْمِناً عَلَی الْمُرْسَلِینَ فَلَمَّا مَضَی (ع ) تَنَازَعَ الْمُسْلِمُونَ الْأَمْرَ مِنْ بَعْدِهِ فَوَاللَّهِ مَا کَانَ یُلْقَی فِی رُوعِی وَ لَا یَخْطُرُ بِبَالِی أَنَّ الْعَرَبَ تُزْعِجُ هَذَا الْأَمْرَ مِنْ بَعْدِهِ ص عَنْ أَهْلِ بَیْتِهِ وَ لَا أَنَّهُمْ مُنَحُّوهُ عَنِّی مِنْ بَعْدِهِ فَمَا رَاعَنِی إِلَّا انْثِیَالُ النَّاسِ عَلَی فُلَانٍ یُبَایِعُونَهُ فَأَمْسَکْتُ یَدِی حَتَّی رَأَیْتُ رَاجِعَةَ النَّاسِ قَدْ رَجَعَتْ عَنِ الْإِسْلَامِ یَدْعُونَ إِلَی مَحْقِ دَیْنِ مُحَمَّدٍ (ص) فَخَشِیتُ إِنْ لَمْ أَنْصُرِ الْإِسْلَامَ وَ أَهْلَهُ أَنْ أَرَی فِیهِ ثَلْماً أَوْ هَدْماً تَکُونُ الْمُصِیبَةُ بِهِ عَلَیَّ أَعْظَمَ مِنْ فَوْتِ وِلَایَتِکُمُ الَّتِی إِنَّمَا هِیَ مَتَاعُ أَیَّامٍ قَلَائِلَ یَزُولُ مِنْهَا مَا کَانَ کَمَا یَزُولُ السَّرَاب‏"

نظرات  (۶)

سلام برشما !

دوست عزیزشما که این قدربه شیعه بودن تان تعصب دارید وازکیان شیعه دفاع می کنید بدانید که :

1- شیعیان ایران نصف شان نمازنمی خوانند ، درحال که امام تان گفته : ازما نیست کسی نمازسبک بشمارد وامام صادق تان گفته :من ترک الصلاة متعمدا فقد کفر یعنی کسی نمازرا عمدا ترک کند کافراست حالا طبق این حدیث نصف شما که کافرهستید ، بافی میماند نصف دیگرتان .

  2- خداوند درقراآن فرموده :ان  الذین یؤذون الله ورسوله لعنهم الله فی الدنیا والاخرة واعد لهم غذابا مهینا .یعنی هرکه خداوند وپیامبررا اذیت کند لعنت خدابرایشان باد وخداوند برای شان عذاب الیم برای شان آماده کرده (سوره احزاب آیه 57) تا این این شد که هرکس خدا وپیامبراذیت کند مستوجب لعنت خداوند دردوعالم می شود ، ودرحدیث ازامام صادق است که میگوید : قال الله فی حدیث قدسی :لیأذن بحرب منّی من آذی عبدی المؤمن (الکافی ج2ص 350 یعنی اگرکسی بنده مؤمنم اذیت کند گویا شمشیرکشیده برعلیه من خدا برای جنگ آماده شده .

حالا هزاران نفرافغانی شیعه درکشور شما اند آیا این ها چون افغانی هستند ازقید مؤمن بودن خارج شده اند ، یا تا هنوزمؤمن شمرده می شوند ؟

به هرحال ، ازایرا ن تنها نزدیک به یک میلیون نفردراآمریکا مهاجرند و برخی شان معاون وزیر کشور ، برخی شان  شهردار ، برخی شان معاونت استانداری نصب اند ، (می توانید تحقیق کنید) ودراسرائیل ، سران غالبا ایرانی هستند (تحقیق کنید ، درعربستان درمهم ترین مرکزی تبلیغی اهل سنت افغانی کماریده شده اند ، فقط در کشور ایران ، ایرا نی ،:

هرافغانی که فرزندانش درمدرسه درس می خواند اولا باید کفار به جمهور ی پول بدهد ، به ازاء  هر دانش آموز افغانی از سازمان بین الملل پول دریافت می کند  وازهرنفر کار گر افغانی که سخت ترین کار ها کارمی کنند هرسه ماه یک بار برای کار ت کارگری پول می گیرند و جیب شیعه را خالی می کنند  وهرافغانی به جهت که درخیابان ها وروی اسفالت ایران راه می روند باید عوارض شهرداری بپردازند ، وقت طلب استرحام کنند سریع به سرزبان شان هست که می گویند برو کثا فت به کشورت مگرما دعوت نامه برایت فرستاده بودیم که حالا افغانی قیافه هم می گیری . داخل خیابان افغانی شیعه که ازدور شناخته می شود چون قیافه چینی دارند هرایرانی به نوبه خود یکی زخم زبان یا زخم نگاه حتما به قلب اش وار د می کنند ، برخی افغانی پول دارند ولی اکثرشان فقیرند وکارگرندارند و نمی توانند کرایه خانه را بدهند اشتباها به کمیته امداد مرا جعه می کنند ، جواب میدهند به افغانی تعلق نمی گیرد . درافغانستان به خاطر نژاد ومذهب شصت درصد شان را کشتند بلکه بیشتر این ها بدست ناصبی ها کشته شدند( تحقیق کنید )  وحالا دراین ایرا ن هم مذهب .......

پاسخ:
برادر یا خواهر حرف های شما ممکن است درست باشد اما حقیر در موارد سیاستی مملکت ها خبری ندارم در ضمن ما ضعف بسیار داریم و باید در صدد حل انها باشیم 
در ضمن اتباع که جای خود دارند ما بسیار ایرانی نیازمند و فقیر و حلب نشین داریم که مقدور نبوده تاکنون خدماتی بهشون تعلق بگیرد 
در ضمن اتباع باید با شرایط وارد کشور های دیگر بشوند و درضمن برادران افغان در کشور خودشان هم شرایط بدتری دارند یعنی در ایران مرفح تر هستند  به حدی که کنکور دانش اموزان زیر اسمان روی زمین خاکی انجام میشه
با این شرایط سخت برای ورود انها بازهم متقاضیان افغان زیاده اگر کمی بیشتر امکانات بگیرند کسی افغانستان نمیمونه میان ایران 
در ضمن ایرانی ها هم اگر بی سواد و بی پول راهی هرکجای دنیا بشن همین عاقبت راخواهند داشت 
در اخر اگر عیبی هست زه مسلمانی ماست به پای دینمان ننویسید
سلام
دوست عزیز اهل افغانستان درد و رنج مردم کشور شما قابل درکه متوجهم که جنگ ، فقر و شرایط سختی که در کشورتون وجود داره چقدر وحشتناکه اما به عنوان یک دوست خدمت تون عرض میکنم بسیار یک طرفه ، غیرمنصفانه و احساسی قضاوت کردید .
فرمودید نصف مردم ایران نماز نمی خوانند ! این تعداد " نصف " از کجا اومده ؟؟؟ شما از حال معنوی و عبادات تک تک خانواده های ایرانی آگاه هستید ؟ قطعا نیستید و تحت تاثیر شنیده ها و یا برخورد بایک سری افراد قرار دارید . پس اینکه نصف مردم ایران کافر هستن حرف درست ومنطقی نیست
همونطور که شما از مردم ایران انتقاد دارید ماهم از افغانی ها انتقاد داریم ، اما در کنار این انتقاد باید متوجه باشیم که در هر جمعیت و گروهی هم انسانهای خوب وجود داره هم انسان های بد ، اینکه یک سری از هموطنان شما در ایران مرتکب جنایت شدن به این معنیه که تمام افغانی ها آدم های جنایتکاری هستن ؟؟؟ این حرف منطقیه ؟؟؟ پس حرف شماهم درست نیست .

خیلی جالبه بین ایرانی هایی که به آمریکا مهاجرت کردن و افغانی هایی که در عربستان فعالیتهای دینی انجام میدن مقایسه ای انجام دادید و در حقیقت اینطور وانمود کردید ایرانی ها خدمتگذار کفار هستن و افغانی ها خدمتگذار دین !!!
اگه اینطوری بخوایم قضاوت کنیم که خدمت به آل سعود و وهابیت و حامیان تروریستهای داعش و افرادی که در همون افغانستان شما طالبان و القاعده راه انداختن خیلی بدتره ! چطور شما می خواید این کارو توجیه کنید ؟؟؟

در ایران ماهم مثل افغانستان شما هم آدم خوب وجود داره هم آدم بد ، کاش بجای این همه توقع برگردید و کشور خودتونو بسازید
ما ایرانی ها با دست خالی کشورمونو به اینجا رسوندیم و از هیچ کشور دیگری هم تقاضای کمک نداشتیم .....

در ضمن شما که سنی هستی بفرما در زمان پیامبر و سه خلیفه ! ایا همه چی ایده آل بوده که الان باید در جمهوری اسلامی ایران اون هم با این همه دشمنی و فتنه همه چی درست باشه ؟!
خلیفه سوم شما انقدر بد عمل کرد که مردم برعلیهش شورش کردن !



پاسخ زیبایی بود و البته منطقی..!! احسنت رضا جان..
سلام                                                                           به برادر اهل افغانستان ایرانی هایی که مهاجر امریکا شده اند به خاطر این بوده که در امریکا شغل به وفور زیاد هست و امریکا خودش نیاز به این افراد داشته در حالی که در کشور ایران هم اکنون با جمعیت جوان روبرو میباشد وشغل هم به اندازه همین افراد ندارد بعد هم میخواهی بگویم همین شما چقدر از جوانان ما را با کشت همین مواد مخدرتان کشته اید وخانواده هایشان را به نابودی و بدبختی کشانده اید اگر ما پول میگیریم در مدارسمان شما جوانان ما را میکشید من مطمئن هستم که اگر روزی در کشور ما جنگ بشود همین شما مرز هایتان را به روی ما میبندید وهمین مقدار کاری را هم که ایران برای شما کرد شما انجام نمیدهید قبول کن همین کاری را که هم ایران برای شما کرد هیچ کشور دیگری برای شما نکرد یعنی ایران حداقل کاچی بعضی هیچی بوده است
سلام عزیزان .حرفاتون خیلی باحاله.استفاده کردم.امیدوارم همیشه همینطور خوب و مستدل حرف بزنید.ایول دارید همتون.خداقوتتون بده. اجرتون با امیر مومنان علی علیه السلام
پاسخ:
ایمیل دادم چک کنید راه بهتر اطلاعات خودتون هستش
دوست دارم بیشتر راجع به اعتقادات اهل تسنن بدونم.دوستی دارم که اهل تسنن هستند.چون غیر مستقیم متوجه شدم که شیعه نیستند نتونستم راحت راجع به این موضوع باهاشون حرف بزنم. چون اطلاعات جامع و مستند نداشتم و ممک بود باعث ایجاد شبهه در مذهب عزیز شیعه بشم.خواهشا کمکم کنید خیلی دوسش دارم. نمی خوام از صراط مستقیم(راه ولایت)جدا  باشه و دور بیفته .امکان تهیه کتاب ندارم.لطفا تو همین لینک کمکم کنید (از آقایون علی ،سید یاسر  و بچه های دیگه کمک می خوام )ممنون از لطف شما
پاسخ:
فقط یه کار اطلاعات خودت رو بالا ببر 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی