شیـعه

وبلاگ شخصی حمید شیرانی

شیـعه

وبلاگ شخصی حمید شیرانی

درباره بلاگ
شیـعه

نبی اکرم (ص) : هر کس که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جهاهلیت مرده است .

شیعه آن چیزی نبود که به ما میگفتند بلکه شیعه ای که ما آن را شناختیم اندیشه ای ناب و برحق بود .

هدف داریم فرهنگ مکتب اهل بیت پیامبر ص و اندیشه ائمه اطهار رو تبلیغ و ترویج کنیم .

به امید ان روزی همه فرق اسلامی. مردممان , قوممان (قوم بلوچ) به ولایت امام زمان (عج) ایمان بیاورند و به امامت ائمه اطهار (ع) شهادت بدهند.

التماس دعا
حمید شیرانی 1391/10/03
بلوچستان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

۲۸ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

 

مولوی عبد الرحیم ملا زاده ، رئیس و کارشناس شبکه وهابی وصال فارسی که خود را پیشرو بحث‌های عقیدتی در میان علمای وهابی فارسی زبان می‌داند ، از روی‌کار آمدن دیگر شبکه های وهابی به شدت عصبانی است ؛ به ویژه که شبکه وهابی وصال ناحق و کلمه خبیثه ، دست به دست همدیگر داده‌اند و پول‌های شبکه وصال فارسی را بالا کشیده و برخی از کارشناسان شبکه وصال فارسی را نیز با تطمیع به شبکه خود کشانده‌اند

دانلود فیلم مستند «لاشخوران دعوت ؛ خرمگسان معرکه»
حمید شیرانی
کارشناس امام علی (علیه السلام) را امام کل امت معرفی می کند و ادامه می دهد:پیامبر (صلی لله علیه و آله و سلم) فرمودند: حق با علی (علیه السلام )میچرخد، این عقیده من است، این موضوع فقط مربوط به شیعه نیست من یک سنی مذهب هستم و اعلام می کنم که ایمان دارم حق با علی [علیه السلام] است، معاویه خطاکار است.
حمید شیرانی

مناظره امام رضا (ع) با راس جالوت بزرگ یهودی

مقدمه (توضیحی درباره کلمه رأس الجالوت): جالوت کلمه ای عبری است به معنای کسانی که جلای وطن کرده و به عبارت دیگر بی وطن هستند و برای یهود که از وطن خود هجرت کرده و وارد بیت المقدس شده اند بکار می رود و مقصود از رأس الجالوت رئیس یهودیان، رئیس بی وطنان، رئیس از وطن رانده شدگان و رئیس احبار (علمای) یهود می باشد و در زبان (فارسی) پهلوی از آن به «ریش جلتوک» یا «ریش جلوتک» تعبیر شده است

حمید شیرانی
سجده بر زمین یا آنچه از زمین می روید مانند برگ، سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) است. شنیده شده که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) در طول حیات مبارکش جز بر زمین و یا آنچه از زمین روییده بود سجده نکرد.
SHIA-NEWS.COM شیعه نیوز:

به گزارش «شیعه نیوز»، یک روحانی سنی مذهب مصری در برنامه ای تلویزیونی بر درست و مستند بودن سجده شیعیان بر تربت و زمین صحه می گذارد و آن را تایید می کند.پاسخ این مفتی به سوال مجری برنامه در این مورد به شرح زیر است:

سجده بر زمین یا آنچه از زمین می روید مانند برگ، سنت پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلم) است. شنیده شده که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) در طول حیات مبارکش جز بر زمین و یا آنچه از زمین روییده بود سجده نکرد.
حمید شیرانی

 و 

 

شبکه جهانی ولایت یک شبکه مستقل تلویزیونی غیر دولتی – غیر انتفاعی است که جهت تثبیت و تحکیم بنیانهای تئوریک و تقویت علمی مبانی نظری و پاسخگویی به شبهات و سؤالات و دفاع از اندیشه های متعالی اسلام ناب شیعی است ، این شبکه تلاش می نماید با ایجاد وحدت و همدلی هر چه بیشتر بین مسلمانان با محوریت اهل بیت (علیهم السلام) به دور از هر گونه تفرقه و اهانت به باورها و اعتقادات دیگر فرق اسلامی و همچنین دیگر ادیان الهی فعالیت های خود را انجام دهد

شبکه جهانی ولایت تحت اشراف فقیه فرزانه حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (مد ظله العالی ) تأسیس و اداره می شود.

حمید شیرانی

از آتش زدن مسجد تا شعارنویسی علیه پیامبر! 

بر اثر این حمله، بخشی از این مسجد در آتش سوخت و به تعدادی از خودروهای نمازگزاران که مقابل مسجد پارک شده بود نیز آسیب دیدند.
به گزارش شیعه آنلاین، اخبار رسیده از فلسطین حاکی از آن است که شهرک نشینان صهیونیستی شهر "راموت" که در سرزمین های اشغالی قرار دارد و در نزدیکی بیت المقدس است، بامداد روز دوشنبه به یکی از مساجد مسلمانان فلسطین حمله کردند.

گفته می شود بر اثر این حمله، بخشی از این مسجد در آتش سوخت و به تعدادی از خودروهای نمازگزاران که مقابل مسجد پارک شده بود نیز آسیب دیدند.
حمید شیرانی

مقدمه:

نماز تراویح یا خواندن نوافل ماه رمضان به جماعت، از بدعت‌هایى است که عمر بن خطاب وارد اسلام کرده است؛ پیش از او، نه در زمان رسول خدا صلى الله علیه وآله و نه در زمان ابوبکر چنین چیزى سابقه نداشته است.

علمای شیعه و سنی با سند صحیح نقل کرده‌اند که نماز تراویح از بدعت‌های خلیفه دوم بوده است . همچنین بسیاری از علمای اهل سنت به این قضیه اعتراف کرده‌اند که در ذیل به صورت خلاصه به این قضیه پرداخته خواهد شد :

الف) روایات تراویح در منابع اهل سنت

در منابع معتبر اهل سنت روایاتی وجود دارد که نشان می‌‌دهد، نماز تراویح از بدعت های عمر بن خطاب است:

حمید شیرانی

چرا صحابه با خلفای سه گانه مخالفت نکردند + تصویر کتاب

مقدمه:

وهابیت و اهل سنت در قضیه غصب خلافت امیر مؤمنان علی علیه السلام و هجوم بر خانه حضرت زهرا سلام الله علیها، شبهه می‌کنند:

 اگر خلافت و جانشینی رسول خدا صلی الله علیه وآله حق مسلم امیر مؤمنان علیه السلام بوده و یا هجوم بر خانه آن حضرت صورت گرفته است، چرا صحابه رسول خدا و تربیت شدگان مکتب آن حضرت، از حق حضرت علی و هجوم بر خانه فاطمه زهرا سلام الله علیها دفاع نکردند؟

پاسخ این سؤال را روایت ذیل که با سند صحیح در منبع دست اول  اهل سنت؛ یعنی صحیح مسلم، نقل شده، بیان می‌کند.

مسلم نیشابوری، در صحیح خود روایت ذیل را این‌گونه آورده است:

1847 وحدثنی محمد بن سَهْلِ بن عَسْکَرٍ التَّمِیمِیُّ حدثنا یحیى بن حَسَّانَ ح وحدثنا عبد اللَّهِ بن عبد الرحمن الدَّارِمِیُّ أخبرنا یحیى وهو بن حَسَّانَ حدثنا مُعَاوِیَةُ یَعْنِی بن سَلَّامٍ حدثنا زَیْدُ بن سَلَّامٍ عن أبی سَلَّامٍ قال قال حُذَیْفَةُ بن الْیَمَانِ قلت یا رَسُولَ اللَّهِ إِنَّا کنا بِشَرٍّ فَجَاءَ الله بِخَیْرٍ فَنَحْنُ فیه فَهَلْ من وَرَاءِ هذا الْخَیْرِ شَرٌّ؟ قال: نعم. قلت: هل وَرَاءَ ذلک الشَّرِّ خَیْرٌ؟ قال: نعم. قلت: فَهَلْ وَرَاءَ ذلک الْخَیْرِ شَرٌّ؟ قال: نعم. قلت: کَیْفَ؟ قال: یَکُونُ بَعْدِی أَئِمَّةٌ لَا یَهْتَدُونَ بِهُدَایَ ولا یَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِی وَسَیَقُومُ فِیهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّیَاطِینِ فی جُثْمَانِ إِنْسٍ. قال: قلت: کَیْفَ أَصْنَعُ یا رَسُولَ اللَّهِ إن أَدْرَکْتُ ذلک؟ قال: تَسْمَعُ وَتُطِیعُ لِلْأَمِیرِ وَإِنْ ضُرِبَ ظَهْرُکَ وَأُخِذَ مَالُکَ فَاسْمَعْ وَأَطِعْ.

حذیفه بن یمان مى‏گوید: به رسول خدا عرض کردم:

ما در زمان شرى بودیم خدا خیرى آورد و ما الآن در خیر هستیم آیا دنباله این خیر، شرى است؟ فرمود: بلى، گفتم دنباله آن شر خیرى است؟ فرمود: بلى. گفتم آیا دنباله آن خیر نیز شرى است؟ فرمود:  بلى. گفتم: چگونه است؟ فرمود: بعد از من پیشوایانى بر شما حکومت کنند که به هدایت من هدایت نیافته‏اند و به سیره و سنت من رفتار نمى‏کنند و به زودی در میان آنان مردانى حاکم می‌شوند که دلهاى آنها دلهاى شیاطین است ولى در لباس انسان درآمده‏اند. گفتم: اگر من آن زمان را درک کردم چه کنم؟ فرمود: گوش فرادار و از امیر اطاعت کن، هر چند بر پشت تو تازیانه زند و مال تو را بر باید گوش بده و پیروى کن‏.

النیسابوری القشیری، ابوالحسین مسلم بن الحجاج (متوفاى261هـ)، صحیح مسلم، ج 3،  ص 1476، تحقیق: محمد فؤاد عبد الباقی، ناشر: دار إحیاء التراث العربی - بیروت.

حال متن روایت را در تصویر کتاب «صحیح مسلم» که آن را هشت تن از علمای اهل سنت حاشیه زده اند، ملاحظه فرمایید:

تصویر 1

 

http://valiasr-aj.com/image_user/vasaeq/sabrsahabe/1.jpg

تصویر 2

 

حمید شیرانی

روایت: « فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی» با سند معتبر + تصویر

یکی دیگر از روایاتی که عظمت و جایگاه ویژه حضرت زهرا سلام الله علیها را در نزد رسول خدا صلی الله علیه وآله ، بیان می‌کند، روایت «بضعة منی» است.

این روایت با سند معتبر در کتاب «المستدرک» حاکم نیشابوری با سند ذیل نقل شده است:

(4747)- [345] أَخْبَرَنِی أَحْمَدُ بْنُ جَعْفَرٍ الْقَطِیعِیُّ، ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ، حَدَّثَنِی أَبِی، ثنا أَبُو سَعِیدٍ مَوْلَى بَنِی هَاشِمٍ، ثنا عَبْدُ اللَّهِ بْنُ جَعْفَرٍ، حَدَّثَتْنَا أُمُّ بَکْرِ بِنْتُ الْمِسْوَرِ بْنِ مَخْرَمَةَ، عَنْ عُبَیْدِ اللَّهِ بْنِ أَبِی رَافِعٍ، عَنِ الْمِسْوَرِ، أَنَّهُ بَعَثَ إِلَیْهِ حَسَنَ بْنَ حَسَنٍ یَخْطُبُ ابْنَتَهُ، فَقَالَ لَهُ: قُلْ لَهُ فَلْیَقْانِی فِی الْعَتَمَةِ، قَالَ: فَلَقِیَهُ، فَحَمِدَ اللَّهَ الْمِسْوَرُ وَأَثْنَى عَلَیْهِ، ثُمَّ قَالَ: أَمَا بَعْدُ، وَایْمُ اللَّهِ مَا مِنْ نَسَبٍ وَلا سَبَبٍ وَلا صِهْرٍ أَحَبُّ إِلَیَّ مِنْ نَسَبِکُمْ وَسَبَبِکُمْ وَصِهْرِکُمْ، وَلَکِنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ وَسَلَّمَ قَالَ: " فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّی یَقْبِضُنِی مَا یَقْبِضُهَا، وَیَبْسُطُنِی مَا یَبْسُطَهَا، وَإِنَّ الأَنْسَابَ یَوْمَ الْقِیَامَةِ تَنْقَطِعُ غَیْرَ نَسَبِی وَسَبَبِی وَصِهْرِی "، وَعِنْدَکَ ابْنَتُهَا وَلَوْ زَوَّجْتُکَ لَقَبَضَهَا ذَلِکَ، فَانْطَلَقَ عَاذِرًا لَهُ.

هَذَا حَدِیثٌ صَحِیحُ الإِسْنَادِ، وَلَمْ یُخَرِّجَاهُ.

حمید شیرانی

دیدگاه امیرمؤمنان علیه السلام در باره ابوبکر و عمر+ تصویر کتاب ها

مخالفان اهل بیت علیهم السلام ادعا می‌کنند که امیرمؤمنان علیه السلام با خلفای سه گانه ارتباط حسنه و دوستانه داشته است و برای اثبات این افسانه، به دروغ‌هایی مثل ازدواج ام کلثوم با عمر، نام گذاری فرزندان امیرمؤمنان علیه السلام از نام خلفا و ... استناد می‌کنند.

هر چند که ما در جای خود به تفصیل از این شبهات واهی پاسخ کوبنده و قاطع داده‌ایم؛ اما این بار و در این مقاله تلاش می‌کنیم دیدگاه امیرمؤمنان علیه السلام را در باره خلفاء، از صحیح‌ترین کتاب‌های اهل سنت در معرض قضاوت خوانندگان عزیز قرار دهیم .

حمید شیرانی

بنا بر گزارش پایگاه خبری استبصار ، تمثال مبارک مستبصر مظلوم ، مدافع ولایت ، شهید شیر محمد طاطار عضو شورای اسلامی روستای ترکمن نشین قره سو از توابع گنبد کاووس با تلاش و زحمات اهالی و ساکنین مومن ، و مسئولان ولایتمدار در کیلومتر پنج گنبد کاووس واقع در محور اصلی جاده ی آزادشهر به گنبد کاووس نصب و مستقر گردید .

لازم به ذکر است : شهید مظلوم در فروردین ماه سال 1387 به دست عوامل وهابیت و گروهک جنایتکار ریگی به فیض شهادت نائل آمد . وی تمام هستی خود اعم از مال و جان را عاشقانه در راه تبلیغ و ترویج مکتب حقه ی تشیع هدیه کرد و همسر و فرزندان مکرمش سالهاست از دیار خود آواره و به جوار حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه ی معصومه در قم پناهنده شده اند . از جملات مشهور این شهید سعید این بوده است که : ما ترکمن ها 1400 سال به اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین بدهکار هستیم و باید قضایش را به جا آوریم .

حمیدشیرانی شهر مقدس قم اذر 92

حمید شیرانی

نظرات عالمان اهل سنت در مورد امام زمان (عج)


امام زمان بحثی است که درهمه ادیان و مذاهب مطرح است. و همگی منتظر یک منجی هستند البته برخی تصور می کنند که در اسلام فقط شیعه است که این گونه به امام مهدی علیه السلام اعتقاد دارند . حال اینکه اهل تسنن نیز به وجود امام زمان(عج) معتقدند . حال نظرات برخی از علمای آنها را بیان می نماییم.

حمید شیرانی

حمیدشیرانی

حمید شیرانی

هفته ی اول اردیبهشت سال 82 ، مطلبی را در کتاب های اهل سنت دیده بودم  که « بعد از ارتحال پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله ) ، وقتی علی (علیه السلام) با ابوبکر بیعت نکرد ، به زور دست های ایشان را بستند و از خانه به مسجد آوردند و بیعت گرفتند »[1] . با دیدن این جریان در کتب اهل سنت ، خیلی تعجب کردم و باور این قضیه برایم سخت بود که چگونه با حضرت علی (علیه السلام) ، که اسدالله الغالب و فاتح خیبر بوده است ، بعد از رسول خدا (صلی الله علیه و آله) اینگونه برخورد کردند ؟! آیا این جریان واقعیت داشته است ؟

حمید شیرانی

پرسش:چرا با توجه به صدماتی که به حضرت زهرا سلام الله علیها وارد می شد حضرت علی علیه السلام سکوت کرده و دفاع نمی کردند؟ 
پاسخ: حضرت علی(ع) نه تنها در برابر این ستم ها صبر و سکوت پیشه کرد، بلکه در برابر گرفتن حق خود نسبت به جانشینی پیامبر(ص) نیز همین روش را در پیش گرفتند. برای آگاهی از دلایل سکوت علی(ع) لازم است از اوضاع سیاسی و اجتماعی آن زمان، درک درستی وجود داشته باشد. الف: در واپسین روزهای زندگی پیامبر اکرم(ص)، چند تن از سران قبایل عرب، ادعای پیغمبری کردند.

حمید شیرانی

روایت فوق، با تعبیرهای مختلف از زبان مبارک رسول خدا صلی الله علیه وآله در شأن والای امیر مؤمنان حضرت علی بن ابی‌طالب علیهما السلام صادر شده است.

تعبیرهای مختلف این روایت، در مقاله جداگانه تحقیق و بررسی شده است. یکی از تعبیرها، عبارت فوق است که همراه با اسکن کتاب، به محضر حق جویان راه حقیقت تقدیم می‌شود.

از این روایت،‌ چند مطلب مهم درباره امیر مؤمنان علیه السلام ثابت می‌شود:

حمید شیرانی

مردی که کمتر از 22ماه نزد رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم بود اما بیش از 5374 روایت از ایشان نقل کرد ؛ یعنی مردی با بیش از هشت روایت برای هر روز از روزهای حیات رسول خدا !!!


أسماء الصحابة الرواة وما لکل واحد من العدد، ابن حزم، تحقیق: سید کسروی حس ص 37

اگر روایات اهل سنت از او را ، با روایات ایشان از امیر مومنان که از زمان کودکی به همراه رسول خدا بود و تا آخرین لحظات از ایشان جدا نشد مقایسه کنیم ، به مقام علمی او پی می بریم !!! زیرا اهل سنت از امیر مومنان تنها 536 روایت نقل کرده اند .(همان ص44)

حمید شیرانی

مخاطب گرامی بارها و بارها لفظ رافضی را خطاب به شیعیان از اهل سنت و علمای آنها شنیده ایم. امروز قصد دارم به گوشه ایی دیگر از این مقوله اشاره کنم

علمای اهل سنت در مورد روافض چنین می گویند:

نظریه جناب ذهبی پیرامون روافض

حمید شیرانی

شهادت حضرت زهرا(س)براساس منابع اهل سنت

حمله عمر به خانه وحی
1- بلاذری ، محدث و مورخ معروف اهل سنت متوفی سال 279 قمری در تاریخ خود روایت کرده است که : ابوبکر ، علی ( ع ) را برای بیعت طلبید ولی ایشان قبول نکردند. عمر را فرستاد . ( عمر ) آتشی آورد که خانه رابسوزاند . حضرت فاطمه ( س ) را بر در خانه ملاقات کرد. ایشان فرمودند : ای پسر خطاب آمده ای خانه را بر من بسوزانی ؟ گفت : آری
حمید شیرانی

مانع شدن از آوردن کاغذ و دوات براى رسول الله

 

افسوس، و هزار افسوس، که او مانع شد و نگذاشت مقصود رسول خدا تحقق یابد، و گفت: مرض بر او

 غلبه کرده، هذیان مى‏گوید، کتاب خدا ما را بس است، رسول خدا با یکدنیا اندوه و غم چشم از جهان بستند...

افسوس، و هزار افسوس، که عمر مانع شد و نگذاشت مقصود رسول خدا تحقق یابد، و گفت: مرض بر او غلبه کرده، هذیان مى‏گوید، کتاب خدا ما را بس است، رسول خدا با یکدنیا اندوه و غم چشم از جهان بستند...

ابن سعد در طبقات با اسناد خود از سعید بن جبیر از ابن عباس روایت مى‏کند قال: اشتکى النبى صلى الله علیه و آله یوم الخمیس، فجعل، یعنى ابن عباس، یبکى و یقول: یوم الخمیس و ما یوم الخمیس!

اشتد بالنبى صلى الله علیه و آله وجعه فقال: ائتونى بدواة و صحیفة اکتب لکم کتابا لا تضلوا بعده ابدا،

قال: فقال بعض من کان عنده: ان نبى الله لیهجر!

قال: فقیل له: الا ناتیک بما طلبت؟

قال: او بعد ماذا؟قال: فلم یدع به[1]

حمید شیرانی

مطلب جامعی از مرحوم علامه عسکری در خصوص توسل به پیامبر اکرم (ص) از دیدگاه اهل سنت:

برخى از مسلمانان در بحث از صفات انبیاء علیهم السلام گویند: تبرک جستن به آثار انبیاء علیهم السلام و عبادتگاه گرفتن محل قبر ایشان شرک است . مجلس بزرگداشت تولد ایشان و تولد اولیاء معصیت و بدعت حرام است . و در یک کلام ، توسل به خدا به وسیله غیر خدا، در حد شرک است . و وسیله قرار دادن رسول خدا صلى الله علیه و آله پس از وفات آن حضرت ، مخالف شرع اسلام است . مخالفان این گروه در پاسخ چنین استدلال مى کنند که : ‏

مطلب جامعی از مرحوم علامه عسکری در خصوص توسل به پیامبر اکرم (ص) از دیدگاه اهل سنت:

حمید شیرانی

شیخ وهابی: مناظره با شیعیان حرام است


به گزارش شیعه آنلاین، «محمد علی فرکوس» از چهره های سرشناس و شیوخ وهابی در کشور الجزایر در جدید ترین فتوای خود، حتی مناظره کردن با پیروان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را حرام اعلام کرد.

وی در ادامه فتوای خود گفت: مناظره میان شیعیان و اهل سنت در شبکه های ماهواره ای اقدامی حرام است زیرا هیچ سودی ندارد و تنها موجب ناراحتی اهل سنت می شود!


«محمد علی فرکوس» همچنین افزود: شیعیان در مناظره های خود منابع اهل سنت را مورد تمسخر قرار می دهند و جایگاه آن را تنزل می دهند از همین رو مناظره کردن با آنان بی فایده است. جمع بین شیعه و سنی که نقیضین هستند، محال است.


گفتنی است این فتوای «محمد علی فرکوس» در حالی منتشر شد که روزنامه "النهار" چاپ الجزایر در شماره روز یکشنبه 30 اکتبر اعلام کرد که در آینده ای نزدیک مناظره ای میان شیخ فرکوس با برخی روحانیون شیعه انجام خواهد گرفت.

حمید شیرانی

قب رئیس مذهب شیعه یعنی چه؟ لقب رئیس مذهب شیعه، بدین جهت براى امام ششم شیعیان شهرت یافت که معارف شیعى در دوران ایشان و در سایه تعالیم حضرتش، فرصت انتشار یافت. براى آشکار شدن اهمیت این مجال تاریخى، اشاره اى کوتاه به فشارهاى اجتماعى و سیاسى وارد بر امامان پیش از حضرت صادق(علیه السلام) لازم است.

حمید شیرانی

ابن تیمیه و طرفدارانش چنین عقیده داشتند:: علی بن ابیطالب هیچ فضلیتی بر عمر بن خطاب نداشته است::

در اینجا قصد دارم به طور خلاصه و مفید آنرا بررسی کنم

حمید شیرانی

شهید مرتضی صلواتی فرزند محمد علی در تاریخ 57/6/1 در شهرستان سنندج به دنیا آمد . پدر و مادرش اهل روستای صلوات آباد سنندج بودند .ypbwebj0fup2efm71rw.jpg (186×228)

وی درباره نحوه ی شیعه شدنش می گوید :

در‌یکی از روزهای فصل پاییز سفری به شهر زاهدان داشتم و برای نماز ظهر به مسجد مکی رفته بودم، بعد از نماز ظهر در مسجد نشسته بودم که‌یکی از برادران حنفی مذهب که اهل تربت جام – که آنجا مسجد مکی مشغول تحصیل علوم دینی بود – نزدم آمد، و پرسید:

حمید شیرانی

دانلود مصاحه حمید شیرانی با شکه جهانی ولایت

www.velayattv.com/fa/page.php?bank=archive&id...

 

حمید شیرانی

مولوی مستبصر جهانگیر حشمتی

سرگذشت‌نامه ره‌یافتگان به مکتب اهل بیت^

     «شماره ۳»

      مولوی مستبصر

      جهانگیر حشمتی

       تحقیق، آماده‌سازی و چاپ:

 مرکز فرهنگی امیرالمؤمنین ابوتراب

(تکثیر و انتشار بدون تغییر محتوا و با درج نام منبع بلامانع است)

سال ۱۳۵۳ در روستای دسک از توابع بخش بِنت شهرستان نیکشهر در خانواده ‌ای سنی به دنیا آمدم. همه‌ی اجدادم از لحاظ مذهبی، اهل­سنت و حنفی بوده­اند و بنده نیز در همین فضا بزرگ شدم.

دوره­ی ابتدایی را در روستایمان پشت سر گذرانده و برای تحصیل در مقطع راهنمایی، به مدرسه‌ی راهنمایی رازیِ دهان رفتم. سپس وارد دبیرستان شهید رجایی شهر بنت شدم و بعد از ‌یک سال تحصیل، به خاطر علاقه‌ی زیادم به رشته‌های فنی، از دبیرستان، انصراف داده و در آموزشگاه فنی و حرفه‌ای شماره­ی دو، واقع در میدان خاتم الانبیاء زاهدان ثبت نام کردم. شش ماه بعد که موفق به اخذ گواهی نامه در رشته­ی برق صنعتی شدم به زادگاهم برگشتم.....

 

.

حمید شیرانی

خطبه غدیر را نمیتوان انکار کرد( عید ولایت)

 

عید غدیر از اعیاد بزرگ اسلامی است که ملتهای مسلمان در روزگارهای گذشته به بزرگداشت آن و تجلیل مراسم آن اهتمامی بسزا داشتند. در سخنان ابوریحان بیرونی و عبدالملک ثعالبی و ابن طلحه شافعی و ابن خلکان و ... به این موضوع اشاره شده است. ابوریحان بیرونی می‏گوید: عید غدیر از جمله عیدهایی است که اهل اسلام، مراسم آنرا برگزار می‏کنند.(آثار الباقیه ص 334 ) علامه امینی در کتاب خود، فصلی را با عنوان عید الغدیر فی الاسلام اختصاص داده و از پیامبر اکرم (ص) نقل کرده است که فرمودند: برترین عیدهای امت من، عید غدیر خم است(الغدیر ج 1 ص 283)

حمید شیرانی