شیـعه

وبلاگ شخصی حمید شیرانی

شیـعه

وبلاگ شخصی حمید شیرانی

درباره بلاگ
شیـعه

نبی اکرم (ص) : هر کس که بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جهاهلیت مرده است .

شیعه آن چیزی نبود که به ما میگفتند بلکه شیعه ای که ما آن را شناختیم اندیشه ای ناب و برحق بود .

هدف داریم فرهنگ مکتب اهل بیت پیامبر ص و اندیشه ائمه اطهار رو تبلیغ و ترویج کنیم .

به امید ان روزی همه فرق اسلامی. مردممان , قوممان (قوم بلوچ) به ولایت امام زمان (عج) ایمان بیاورند و به امامت ائمه اطهار (ع) شهادت بدهند.

التماس دعا
حمید شیرانی 1391/10/03
بلوچستان

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آخرین نظرات
نویسندگان

۹۰ مطلب توسط «حمید شیرانی» ثبت شده است

۰۹ خرداد ۹۷ ، ۱۰:۵۹

راه ارتباط با حقیر

با سلام و احترام

بزرگواران با توجه به شرایط کاری

شیفت های در گردش

و ادامه تحصیل و تدریس

قادر به فعالیت در وبلاگ نیستم

در صورت نیاز با ادمین تماس بگیرید

09152974972

09155650529

09152074972

09152074972 حمیدشیرانی

حمید شیرانی
۲۳ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۵۴

تشویق وترغیب دیگران به نماز

راهکارهای عملی قابل ارائه به طور کلی به قرار زیر است :
1- برای ترغیب و تشویق به نماز، در آغاز بایستی زیر بناهای فکری شخص را مورد بررسی قرار داده و در اصلاح آن بکوشید. دیدگاه فرد در مورد خداوند، جهان هستی، انسان، معاد و... اموری است که دارای نتیجه مستقیم بر عملکرد فرد است . پس باید به تقویت و اصلاح این مبانی کوشید.
2- نماز، عملی است که در مجموعه عقیده توحیدی، دارای معنا و فلسفه است . انسان‌ طبق‌ فطرتش‌ همواره‌ به‌ چیزی ‌که ‌برایش ‌اهمیت ‌دارد، توجه ‌و اهتمام‌ می‌ورزد. یکی‌ از دلائل ‌مهم ‌اهمال‌ در به‌ جا آوردن‌ نماز، عدم‌ شناخت ‌فلسفه ‌نماز است‌. امام‌ علی‌(ع) می‌فرماید:"الناس‌أعداء ما جهلوا؛ انسان‌ دشمن‌ چیزی‌ است ‌که ‌به ‌آن‌ جهل ‌دارد".(1) از این ‌رو لازم‌ است‌ با استفاده ‌از آیات‌ و روایات ‌ایشان‌ را با ‌فلسفه‌نماز آشنا سازید که ‌عبارتند از:

حمید شیرانی
۲۳ شهریور ۹۳ ، ۲۳:۰۴

نماز .....

الّذین هم علی صلاتهم دائمون و الّذین فی اموالهم حقّ معلوم للسّائل و المحروم و الّذین یصدّقون بیوم الدّین. و الّذین هم من عذاب ربّهم مشفقون و الّذین هم لفروجهم حافظون و الذین هم لاماناتهم و عهدهم راعون و الّذین هم بشهاداتهم قائمون و الّذین هم علی صلاتهم یحافظون اولئک فی جنّات مکرمون.« معارج ، 23 تا 35»

حمید شیرانی
۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۷:۱۳

وظایف منتظر قائم آل محمد (ص )

در آستانه ظهور، مسئولیت بسیار سنگین فعالان و منتظران امام عصر(عجل الله تعالی فرج الشریف)، مراقبت از خویش است؛ تا با هجوم فساد و ناهنجاری‌ها در جامعه، مبارزه کنند و خود را هم از تیررس دشمن بزرگ که هوای نفس و وسواس خناس، شیطان رجیم است ـ دور نگه دارند. به همین خاطر، ائمه اطهار(علیهم السلام) برای دوستداران امام عصر(عجل الله تعالی فرج الشریف) و منتظران حقیقی ایشان در عصر غیبت، نصایح و راه کارهایی بیان کرده‌اند که به اختصار برخی از آنها را به نگارش در می‌آوریم.
1- ایمان و تقوای الهی

 

از آن‌جایی که شیعیان، منسوبین به ائمه اطهار(علیهم السلام) هستند ـ به خصوص، منتظران که دل‌باخته امام خویش هستند ـ کاری نمی‌کنند که حضرت، پیش خدا شرمنده شود. هر چند صا

حمید شیرانی
۲۲ شهریور ۹۳ ، ۱۶:۵۶

ظلمی که ما می‌کنیم!...

وَ مِنَ النَّاسِ مَن یَتَّخِذُ مِن دُونِ اللَّهِ أَندَادًا یحُِبُّونهَُمْ کَحُبّ‌ِ اللَّهِ  وَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلَّهِ  وَ لَوْ یَرَی الَّذِینَ ظَلَمُواْ إِذْ یَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلَّهِ جَمِیعًا وَ أَنَّ اللَّهَ شَدِیدُ الْعَذَاب

و بعضى از مردم کسانى هستند که معبودهایى غیر از خداوند براى خود برمى‏گزینند و آنها را همچون دوست داشتن خدا، دوست مى‏دارند. امّا آنان که ایمان دارند، عشقشان به خدا (از عشق مشرکان به معبودهاشان) شدیدتر است و آنها که (با پرستش بت به خود) ستم کردند، هنگامى که عذاب خدا را مشاهده کنند، خواهند دانست که تمام نیروها، تنها به دست خداست و او داراى عذاب شدید است.

بقره آیه 165

امام باقر علیه السلام مى‏فرماید: مراد از »دون اللَّه« و »انداد« در این آیه، بت‏ها نیستند، بلکه مراد پیشوایان ستمکار و گمراهند که مردم آنان را همچون خداوند دوست دارند. [497] از جهت ادبى نیز کلمه «هم» در «یحبّونهم»، براى انسان بکار مى‏رود، نه اشیاء.
ریشه‏ى محبّت، کمال دوستى وجمال دوستى است. مؤمنان تمام کمالات و جمال‏ها را در خداوند مى‏بینند، لذا بیشترین عشق را به او ابراز مى‏دارند. عشق و محبّت مؤمنین، بر اساس شایستگى ولیاقت معشوق است وهرگز به سردى و خاموشى نمى‏گراید. امّا عشق مشرکان، براساس خیال وجهل وتقلید وهوس‏هاى بیهوده است.


497) کافى، ج‏1، ص 374.

با تو می‌گویم:

وقتی خلوت می‌کنیم با خودمان؛ وقتی بدی‌هایمان را می شماریم؛ غیبت‌ها توجه مان را جلب می‌کند، دروغ‌های ریز و درشت یادمان می‌آید، بدخلقی‌ها آزارمان می‌دهد اما کمتر پیش می‌آید تا خودمان را ظالم بدانیم که همیشه پیش خودمان فکر کرده‌ایم که: آدم نه ... آدم نکشته‌ایم. دزدی هم تا جایی که در حافظه داریم، نه ... دزدی هم نکرده ایم. مال مردم خوری هم اصلا به قیافه‌مان نمی‌آید. برای ما، ظلم همیشه کلمه‌ای است که می گذاریمش کنار کسی که مال فلان بچه یتیم را با خیال راحت می‌خورد، از دیوار خانه  مردم  بالا می‌رود، و  یا صفتش می‌کنیم برای کسی شبیه قذافی مثلا.

اما تو نگاهت با ما از زمین تا آسمان، فرق دارد. تو ظلم را همین دوست داشتن‌های بی حساب می‌دانی؛ همین که چشمم را ببندم روی خدایی تو و چیزهایی را دوست داشته باشیم که تو دوستشان نداری. که بت بسازم از دنیا، حتی اگر پدرم اسم کوچکم را گذاشته باشد «عبدالله» .

ظلم از منظر خدایی تو، یعنی به جای تو، فرزندم بشود همه داشته‌ام؛ حتی اگر شهره ایمان باشم در شهر.

تو ستم را تنها در گرفتن جان انسان‌ها نمی‌دانی؛ تو ستم را در این می‌دانی که وقت گرفتاری، در ِ اولین خانه‌ای را که می‌زنم، در ِ خانه تو نباشد و دست‌هایم را در آستان ِ کسی بالا ببرم که ساحت تو نیست؛ حتی اگر  "ایاک نستعین " های نمازم ، شنیدنی باشد.

معنی ظلم را تو در این می‌دانی که تکیه بزنم به دیوارهای پوشالی که به تکانی فرو می‌ریزند؛ حتی اگر بارها در جمع‌های کوچک و بزرگ، آیه‌ها تلاوت کرده‌ام، روایت‌ها خوانده‌ام و سخن‌ها گفته‌ام از توکل به خدا.

این بار که به خلوت با خودم نشستم، از چشم‌ها خدایی تو به ظلم نگاه می‌کنم؛ آن وقت است که معلومم می‌شود سالهاست به ستم می‌گذرد و این خدایی توست که هنوز هم بنده خود می‌دانی‌ام ؛ روزی‌ات را از من دریغ نمی‌کنی؛ وقت گرفتاری، دستگیرم می‌شوی و با همه بدی‌ها و ظلم‌هایی که تک تکشان را  می‌بینی و ریز تمامشان را می‌دانی، باز چشم هابت را به رویشان می‌بندی. 

 یادم بماند:      یادم بماند هیچ ظلمی بالاتر از ندیدن خدایی تو نیست ...

حمید شیرانی

امام رضا علیه السلام به ابن رامین (فقیه )فرمود:ابن رامین ! آن وقت که پیامبر صلی الله علیه و آله از مدینه خارج شد، کسی را جای خود نگذاشت ؟ابن رامین : چرا علی را جای خود گذاشت .امام رضا(ع): پس چرا به اهل مدینه نفرمود خودتان کسی را انتخاب کنید، چون انتخاب شما خطا نمی شود.ابن رامین : چون حضرت پیامبر نگران بود اختلاف و درگیری در میان مردم بیفتد.امام : خوب چه عیبی داشت ، اگر هم اختلافی رخ می داد، هنگامی که از مسافرت به مدینه بر می گشت آن را اصلاح می نمود.

ابن رامین: البته عمل آن حضرت که خود جانشین تعیین فرمود، با محکم کاری مناسب تر و منطقی تر بود.امام : بنابراین برای پس از مرگ خود نیز حتما کسی راجای خود قرار داده است ؟ابن رامین : نه !امام : آیا مرگ پیامبر صلی الله علیه و آله از مسافرتش مهم تر نبود؟سفر دنیا کوتاه است و سفر مرگ طولانی و ابدی . پس چگونه شد که هنگام مرگ از اختلاف امت خاطر جمع بود - جانشین تعیین نکرد - اما در مسافرت چند روزه دنیا خاطر جمع نبود - جانشین تعیین کرد - با این که خود آن حضرتزنده بود و می توانست اختلافات را اصلاح نماید.ابن رامین در مقابل سخنان منطقی امام نتوانست حرفی بگوید و ساکت شد.                                                                                                                                منبع:بحار الانوار، ج 23، ص 75.                                                                                                                                              

حمید شیرانی
۱۹ خرداد ۹۳ ، ۰۴:۲۸

ایام ویژه هیات کجا برم?

 

سلام دوستان فعال هیات مذهبی  برای مشتاقین شرکت برنامه ها اطلاع رسانی کنیم 

برنامه های هیات خودتان را با شرح ذیل در این صفحه قرار بدین تا دوستان شرکت کنند 

ادرس

حمید شیرانی

یکی از دلایل توجّه مسلمانان به مسئله امام شناسی - و شناخت ائمه بر حق و واجد شرایط بطور عموم و شناخت امام مهدی منتظر(عج) بطور خصوص- ، حدیث شریف: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة» و احادیث مشابه و هم مضمون آن است.
به موجب این حدیث عاقبت سهل انگاری و بی تفاوتی نسبت به شناخت امام زمان واجد شرایط، مرگ جاهلی و حشر و نشر با بت پرستان و مشرکین در قیامت خواهد بود.
اعتقاد به مهدویت و شناخت امام هر عصری در منابع شیعه جایگاه خاصی دارد، و شیعه به عقیده امامت و مهدویت شهرت دارد؛ کافی است بدانیم تنها علامه مجلسی از بزرگان علما و مراجع حدیثی شیعه، این حدیث را با چهل سند از طرق اختصاصی شیعه آورده است.(1)

حمید شیرانی

سلام خدمت همه دوستان

و اما دروغ های که برای ترور شخصیت توسط افراد گمراه برای بنده  در بین گروه های اجتمایی نشر و پخش میکنند 

اولا تا بوده همین بوده برای رسول اکرم (ص) تهمت و ناسزا گویی وجود داشت . و بنده اصلا ناراحت نمیشوم و اینکه به کذب ادعا میکنید که بنده بخاطر منافع مادی شیعه شده ام مثلا بعضی ها داستان سرای های که با قوه تخیلشان که بد نیست به داستانویسی و نشر کتاب بپردازند تا استدادشان نهفته نماند 

1: دروغ اول ) بنده از کار اخراج شده ام و بخاطر برگشت به کار شیعه شدم تا دویاره  کارمند شوم 

جواب  :   بند در طی دوران کار در بیمارستان هیچ گاه تذکر ساده شفاهی و یا کتبی در موارد جزیی  هم نداشته ام چه برسد به موردی که به اخراج بیانجامد  دوستان برای کسب اطلاعات دقیق از صحت این موضوع میتوانند به همکاران بیمارستان 22 بهمن نیکشهر مراجعه نمایند و یا به شماره تلفن های ذیل

حمید شیرانی

خدمت عوامل دست اندرکار شبکه قران و معارف سیما 

حقیر بدنبال توفیق شرکت در برنامه شب های اسمانی  از مسولین شبکه قران و عوامل برنامه منظور ادای تقدیر و احترام دارم تا با این تریبون بتوانم تقدیر از دوستان خوصوصا اهل سنت که با قرار نگرفتن در بازی عوام فریبانانه وهابیون علیه امثال بنده نشده و نمیشوند و از اینکه توانستم پیام خودم را به افرادی که مانند سابقه من در گمراهی بودن و به جهالت خور اصرار دارند برسانم تا بدانند که حقیقت اسلام ناب محمدی جز شیعه دوازده امامی جیز دیگری نیست 

بازهم جای دارد از عوامل و بانی یان ضبط و پخش این برنامه تقدیر و تشکر کنم و از خدا برایتان ارزوی سربلندی و سرفرازی دارم 

 با کمال احترام مستبصرحمیدشیرانی

حمید شیرانی

شما می گویید حضرت علی علیه اسلام خلفا را قبول داشت و حال آن که عمر می گوید : « حضرت علی علیه السلام و عباس عموی پیامبر ، ابوبکر را دروغگو و گنهکار و نیرنگ باز می دانست ؟ »

شما راست می گویید یا عمر !؟ (1)

طبری می گوید : « مردی از زهری پرسید : آیا حضرت علی علیه السلام شش ماه با ابوبکر بیعت نکرد ؟ پاسخ داد : نه تنها حضرت علی (علیه السلام) بلکه احدی از بی هاشم نیز با او بیعت نکردند . » (2)


آیا شما راست می گویید یا علماء و مورخین شما ؟

حمید شیرانی
۰۷ ارديبهشت ۹۳ ، ۱۴:۳۹

بدون شرح ...

برگرفته از سایت راکعون

حدثنا مُوسَى بن إِسْمَاعِیلَ حدثنا أبو عَوَانَةَ عن أبی بِشْرٍ عن یُوسُفَ بن مَاهَکَ قال کان مَرْوَانُ على الْحِجَازِ اسْتَعْمَلَهُ مُعَاوِیَةُ فَخَطَبَ فَجَعَلَ یَذْکُرُ یَزِیدَ بن مُعَاوِیَةَ لِکَیْ یُبَایَعَ له بَعْدَ أبیه فقال له عبد الرحمن بن أبی بَکْرٍ شیئا فقال خُذُوهُ فَدَخَلَ بَیْتَ عَائِشَةَ فلم یَقْدِرُوا فقال مَرْوَانُ إِنَّ هذا الذی أَنْزَلَ الله فیه «وَالَّذِی قال لِوَالِدَیْهِ أُفٍّ لَکُمَا أَتَعِدَانِنِی» فقالت عَائِشَةُ من وَرَاءِ الْحِجَابِ ما أَنْزَلَ الله فِینَا شیئا من الْقُرْآنِ إلا أَنَّ اللَّهَ أَنْزَلَ عُذْرِی.(١)

حمید شیرانی

برگرفته از سایت راکعون

آیا صحیح است که متعه عقد و ازدواجی است که تفاوت آن با عقد دایم در چند چیز است: 

الف): وقت معینی دارد و با رسیدن آن وقت این عقد تمام می شود. 
ب) مهریه حتما باید معین شود. 
ج): زن باید بعد از این عقد (اگر یائسه نباشد و دخول هم صورت گرفته باشد) 45 روز عده نگه دارد. 
د): بعضی از حقوق زوجه بر زوج در این عقد وجود ندارد و بالعکس. 

2- آیه 24 سوره نساء و روایات فراوانی از شیعه و کتب اهل سنت بر این عقد دلالت دارند .[1]

اما در مقابل این نص خلیفه دوم(عمر بن خطاب) این آیه را نقض کرد!!! و گفت:

متعتان کانتا علی عهد رسول الله و انا احرمهما و اعاقب (2)
و همین طور آمده است که عمر گفت ای مردم در عهد پیامبر سه چیز حلال بودند و من آنان را تحریم کرده و اگر کسی به آنها عمل کند او را مجازات می کنم این سه چیز عبارتند از متعه، متعه حج، و حی علی خیر العمل در اذان. البته در مصادر شیعه روایات فراوانی وجود دارد این دو مدرک مربوط به اهل سنت بود.[3]


[1]تفسیر کبیر فخر رازی ذیل آیه 24 سوره نساء.
حمید شیرانی

فقال عمر أما أنا فلم أکن أصلی حتى أجد الماءعمدة القارى للعینى ج 2 / 172

بخارى و مسلم در صحیح خود (در باب تیمم ) آورده اند که مردی در خلافت عمر به نزد او آمد و گفت: من جنب شده ام و آبی نبود که غسل کنم چه کار باید انجام دهم ؟ عمر گفت: هرگاه آب نیافتی نماز نخوان !!! 
حمید شیرانی
پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله چند روز پیش از شهادت. جوان لایقی به نام اُسامه را .به اراضی بلقا و دار روم در فلسطین برای مقابله با دشمن مامور کرد افرادی چون ابوبکر، عمر، سعد بن ابی وقاص و... در سپاه او حاضر شوند.

بعضی از صحابه (ابوبکر و عمر )از این که فرمانده آنان جوانی است که هنوز بیست سال ندارد ، گله‌مند بوده و حرف‌هایی زدند. وقتی خبر نارضایتی آنها به پیامبر صلی الله علیه و آله رسید، حضرت بسیار خشمگین شد و فرمود: لعنت خدا بر آن کس که از لشکر اسامه تخلف ورزد.( الملل و النحل، ج 1، ص 23.):

حمید شیرانی

چگونه مى‌توان باور داشت که با وجود علی (ع) در درون منزل،‌ همسر او براى باز کردن در خانه برود! چرا خود علی (ع) براى بازکردن در نرفت؟

نقد و بررسی:

أوّلاً: آن چه که از برخى از روایات استفاده مى‏شود: حضرت فاطمه سلام الله علیها نزدیک در ورودى منزل نشسته بود و با دیدن عمر و همراهان وى، در را به روى آنان بست. 

حمید شیرانی

 در کجا و در چه صفحه ای ودر چه بخشی  از صحیح بخاری این دو حدیث زیر آمده است؟

1- حضرت محمّد (ص) فرمودند:

هر که فاطمه(س) را اذیّت کند واو را ناراحت کند مرا اذیّت و آزار کرده و هر که مرا اذیّت و آزار کند خدا را اذیّت و آزار کرده!

2- حضرت فاطمه(س) فرمودند:

من از ابوبکرو عمراذیّت شدم و از دست این دو نفر دلگیرم

حمید شیرانی

بسم اللّه الرحمن الرحیم

با سلام فراوان به آن خواهران و برادران محترم

غرض از مزاحمت سؤالیست در باره دو حدیث درصحیح بخاری است. 

 در کجا و در چه صفحه ای ودر چه بخشی  از صحیح بخاری این دو حدیث زیر آمده است؟

1- حضرت محمّد (ص) فرمودند:

حمید شیرانی

احتمالا در سال ۷۱ بود که عده‌اى از کارشناسان و محققان جمهورى اسلامى مستقر در مجلس شوراى اسلامى که جزو نمایندگان هم بودند پس از ۱۴۰۰ سال تحقیق و بررسى ناگهان به راز مهمى پی‌بردند و آن اینکه حضرت فاطمه دختر رسول خدا (ص) فوت ننموده بلکه شهید شده است اینجا بود که آن نمایندگان مجلس (که خداوند از آنان نگذرد) اعلام کردند از این پس در تقویمها بجاى وفات بنویسند شهادت. و این روز را تعطیل اعلام نمودند و به این صورت بزرگترین ضربت را بر وحدت اسلامى وارد نموده و شکافى عمیق ایجاد نمودند.

آقایان شیعه به ما بگویید چرا تا پیش از این در تقویم ایران مى‌نوشتند رحلت؟!

حمید شیرانی
شبکه ماهواره‌ای «المستقله» انگلستان، شبکه‌ای است که با عنوان دفاع از عقائد اهل سنت تشکیل شده و تاکنون با ترتیب دادن چندین مناظره جنجالی، که به ادعای مسؤلان این شبکه بییندگان آن به حدود پنجاه میلیون نفر رسید، تلاش در بر هم زدن روابط برادرانه بین شیعه و سنی داشته است .
حمید شیرانی

عبد الرحمن دمشقیه، نویسنده معاصر وهّابى، در مقاله‌اش با عنوان «قصة حرق عمر رضی الله عنه لبیت فاطمة رضی الله عنها» که در سایت «فیصل نور» آمده، در باره روایت إبن أبی‌شیبه مى‌نویسد:

1. وددت أنی لم أحرق بیت فاطمة... (قول أبی بکر). فیه عُلْوان بن داود البجلی (لسان المیزان، ج4، ص218، ترجمه رقم 1357- 5708 و میزان الاعتدال، ج3، ص108، ترجمه رقم 5763) قال البخاری وأبو سعید بن یونس وابن حجر والذهبی «منکر الحدیث» وقال العُقیلی (الضعفاء للعُقیلی، ج3، ص420).

در روایت ابوبکر، نام داوود بن عُلْوان بَجَلِى وجود دارد که بخارى، ابوسعید بن یونس،‌ ابن حجر و عقیلى وى را منکر الحدیث مى‌دانند.

اصل روایت در منابع اهل سنت

حمید شیرانی
۱۶ اسفند ۹۲ ، ۰۲:۴۷

مردم ایران چگونه شیعه شدند

سابقه دین اسلام در سرزمین ایران به عصر حیات «پیامبر اکرم(ص)» و نامه آن حضرت به «خسرو پرویز» شاه ایران برمی‏گردد؛ و ورود رسمی این دین به این سرزمین، به سال 16 هجری و در زمان حکومت «عمر بن خطاب» خلیفه دوم.

اما سؤال اساسی این است که به رغم ورود اسلام به ایران در دوره خلفا و همچنین به رغم آنکه ایرانیان قرون اولیه، اکثراً جزو اهل سنت بودند، چگونه شد که هم اینک شاهد اکثریت ایرانیان شیعی هستیم؟

در این نوشته، بحث کلامی مطرح نیست. بلکه از دیدگاه "جامعه‏شناسی تاریخی" بررسی می‏کنیم که چه تحولاتی باعث شد که اکثر ایرانیان، شیعه شوند.

در خصوص سؤال فوق دو دسته پاسخ ارائه شده است:

1. پاسخ های نادرست و افسانه‏ای.

2. پاسخ صحیح و منطقی.

حمید شیرانی

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ یکی از ابعاد شخصیت امام صادق علیه‌السلام، بعد علمی است. علما و دانشمندان در این زمینه مطالب فراوانی گفته‌اند و در برابر عظمت علمى آن حضرت سر تعظیم فرود آورد‌ه‌اند و برترى علمى ایشان را ‏ستوده‌اند.

حمید شیرانی

به گزارش خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ «شیخ احمد کبیسی»،مفتی سنی مذهب، در مصاحبه‏ای  تلویزیونی با شبکه "دبی 1" اعلام کرد که عامل ایجاد تمام مشکلات مسلمانان معاویه و پدرش ابوسفیان هستند.

وی با اشاره به دفاع وهابیون از معاوبه تصریح کرد:وهابی‏ها در حالی از معاوبه دفاع و به وی ابراز علاقه می‏کنند که معاویه ستور به سب علی ابن ابی طالب(ع) در بالای منابر داده بود.

حمید شیرانی

در طول تاریخ بعد از فتح ایران بدست مسلمانها، به مناسبت های مختلف سادات به ایران مهاجرت کرده و در ایران ساکن شدند.
بنا بر گزارش­های تاریخی، نخستین گروه سادات از سال های میانی نیمه دوم سده دوم، با ویژگی های اقلیمی طبرستان آشنا شده، در جست و جوی پناهگاهی امن، به این سو روی آوردند.

حمید شیرانی

به دنبال برنامه های جذاب حضرت آیت الله قزوینی در شبکه ولایت در باره امامت، بینندگان عزیز این شبکه درخواست کردند که این مطالب به صورت خلاصه شده در سایت قرار گیرد تا آنان بتواند به راحتی از این مطالب در مناظرات و مباحثات با مخالفان استفاده کنند.

بدین منظور بر آن شدیم که مقاله ذیل تقدیم شیعیان و دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت شود.

در این مقاله مختصر به چند مطلب اساسی پرداخته می‌شود:

1. چرا مسلمان ها باید درخصوص مذهب خود تحقیق کنیم؛

2. ادله شیعه برای بر حق بودن خود، چیست؟

3. ادله شیعه بر خلافت بلافصل امیرالمومنین طبق قرآن و تفاسیر اهل سنت چیست؟

4. ادله شیعه بر خلافت بلافصل امیرالمومنین طبق سنت صحیح پیامبر (ص) چیست؟

5. ادله خلافت ابی بکر از دیدگاه اهل سنت چیست؟

حمید شیرانی
  
دانشمند پرآوازه اهل تسنن در قرن ششم در باره تبریک و تهنیت خلیفه دوم و پیمانى که در آن روز بست و فقط چند روز بعد آن را فراموش کرد، مى‌نویسد:

واجمع الجماهیر على متن الحدیث من خطبته فی یوم عید غدیر خم باتفاق الجمیع وهو یقول: «من کنت مولاه فعلی مولاه» فقال عمر بخ بخ یا أبا الحسن لقد أصبحت مولای ومولى کل مولى فهذا تسلیم ورضى وتحکیم ثم بعد هذا غلب الهوى تحب الریاسة وحمل عمود الخلافة وعقود النبوة وخفقان الهوى فی قعقعة الرایات واشتباک ازدحام الخیول وفتح الأمصار وسقاهم کأس الهوى فعادوا إلى الخلاف الأول: فنبذوه وراء ظهورهم واشتروا به ثمناً قلیلا.

از خطبه‌هاى رسول گرامى اسلام (صلى الله علیه وآله وسلم) خطبه غدیر خم است که همه مسلمانان بر متن آن اتفاق دارند
حمید شیرانی

در روایتی آمده است: روزی ابن عباس خدمت حضرت مولا امیرالمؤمنین(ع) عرض می‌کند: یا امیرالمؤمنین مگر ذوالفقارت کُند شده یا اینکه بازویت خسته شده‌ است، چرا در کنج خانه‌ نشسته‌ای؟ حقّت را گرفته‌اند و دست به هیچ اقدامی نمی‌زنی؟
امام مهدی(ع) چرا غایب است و علّت و جهتش چیست؟

حمید شیرانی

محمد علی چاووشی رئیس موسسه «مشکات»، رئیس استودیو بل است. وی همچنین رئیس اسبق صنف تولیدات محصولات شنیداری بوده است.
وی دو سال پیش در تشییع پیکر شهید ناصر عبداللهی اعلام کرد که وی شهید اندیشه علوی است.

حمید شیرانی

تحریف و خیانتی دیگری از سوی وهابیون بر حدیث ثقلین در کتاب (بحوث أثر ندوة القرآن فی تحقیق الوسطیة ودفع الغلو)

این کتاب در چهارقسمت هست که در قسمت سوم تحت عنوان (مفهوم الغلو فی الکتاب والسنة) دکتر صالح بن غانم السدلان در صفحه 146 این کتاب،به خدا و رسول،و همه مسلمین خیانت کرده و می گوید:در مسنداحمد حدیث ثقلین چنین آمده:" إنی تارک فیکم الثقلین: کتاب الله ، وسنتی " حال آن که حدیث چنین نیست و کتاب الله و عترتی اهل بیتی هست.دقت کنید:


((والطائفة المنصورة التی هی " على ما کان علیه رسول الله صلى الله علیه وسلم وأصحابه " وهم أهل السنة النبویة: " أهل الحدیث " ( 1) وأهل الأثر والاتباع، وهم المفارقون لجمیع أهل التفرق والابتداع وأهل الآراء والأهواء)).

حمید شیرانی